FABJEN BARTEZ

Od osvajača Svjetskog prvenstva do Le Mana

Photo: Imago / Roman Koksarov / ImagoSport / Pixsell

Za golmane uglavnom važe klišei da su “najluđi od svih fudbalera”, a jedan od onih koji je to uvjerljivo potvrđivao svakako je bio Fabjen Bartez.

Tokom fudbalske karijere bio je često u centru pažnje javnost – što zbog ponašanja na terenu, što zbog ponašanja van fudbalskih terena. Često su se dešavale situacije u kojima jednostavno uzme loptu i sa njom dođe do centra i tek onda podijeli dodavanje saigračima, a nije se libio ni da uđe u, za golmane uvijek rizične, driblinge.

Naravno, bilo je tu i čudesnih odbrana kojima je čuvao mrežu Tuluza, Olimpik Marseja, Monaka, Mančester junajteda i Nanta gdje je 2007. godine završio karijeri. Mnogi fudbalski zaljubljenici ga smatraju pretečom današnjih, modernih, golmana kojima se podrazumijeva dobra igra nogom.

Mnogo uspjeha je ostvario kao golman. Svakako najveći momenat njegove karijere bilo je podizanje trofeja Svjetskog prvenstva 1998. godine sa reprezentacijom Francuske. Osvajao i Evropsko prvenstvo u dresu Trikolora i to 2000. godine.

I na klupskom nivou nije bio ništa manje uspješan. Ima trofej Lige šampiona iz sezone 1992/93 kada je ušatog podigao sa Olimpik Marsejom. Sa Mančester junajtedom bio je prvak Engleske dva puta – 2001. i 2003. godine. Takođe, bio je prvak svoje domovine sa Monako i to dva puta. Prvi trofej današnje Lige 1 podigao je 1997, a drugi 2000. godine.

Ipak, Bartez nikada nije bio samo “običan” golman. Uvijek je gajio ljubav ka auto-moto sportu i to nije krio. Po završetku fudbalske karijere odlučio je da se oproba u vožnji trka sa brzim automobilima. U samo godinu dana golmanske rukavice zamijenio je volanom i nešto drugačijim rukavicama koje koriste profesionalni vozači. Debitovao je 2008. godine i to u Porše Karera Kupu Francuske.

Kako su godine odmicale Bartez je rapidno napredovao u, za njega, novom sportu. Krunu karijere u auto-moto sportu doživio je 2014. godine kada je objavio da će učestvovati na kultnoj trci 24 sata Le Mana. Nastupio je za tim Sofrov ASP vozeći mašinu kakva je Ferari 458, a na kraju je završio na 29. mjestu u generalnom plasmanu.

Upiši se
Obavijesti o
0 komentara
S najviše glasova
Najnovije Najstarije
Umetnuti fidbek
Vidi sve komentare