Franćesko Banjaja kaže da je bio ubijeđen od početka da je Dukatijev motor za 2024. bio bolji od verzije iz 2025. godine tokom zimskog testiranja MotoGP-a.
Dukatijev izbor motora bio je glavni naslov s predsezonskog testiranja 2025., a odluka je postala još važnija činjenicom da dvogodišnje zamrzavanje razvoja stupa na snagu od Velike nagrade Tajlanda.
U četvrtak na testu u Buriramu, Dukati je potvrdio da će homologirati motor iz 2024. za svoje fabričke vozače iz 2025. jer novija specifikacija nije bila dovoljno bolja.
What can I say?
— Pecco Bagnaia (@PeccoBagnaia) February 13, 2025
This is it guys, finally 🚀💥💪🏻 #GoFree pic.twitter.com/HsO9to6bEg
Banjaja, koji je bio peti ukupno na jutrašnjoj test vožnji koju je predvodio njegov timski kolega Mark Markez, rekao je u srijedu da je motor iz 2025. bio konkurentan, ali nije bio tako dobar kao 2024. pri kočenju.
Štaviše, Italijan priznaje da je lagao medije i da je od početka predsezone bio siguran da je motor iz 2024. bolji.
“Iskreno, očekivati bolji motor od onog iz 2024. je bilo teško i mislim da bi svi platili da imaju ovaj tip problema”, započeo je dvostruki šampion kraljevske klase.
>>> “Sada shvatam zašto je Dukati najbolji motocikl na svijetu”
„Ali, sa moje tačke gledišta, bio sam sasvim siguran. Moram reći da sam ovih dana bio pomalo lažov, ali nisam mogao reći istinu. Od samog početka sam bio prilično uvjeren da je prošlogodišnja verzija bolja. Onda smo radili, pokušavali da se poboljšamo, ali prvi dan u Maleziji Mark i ja smo bili istog mišljenja da je GP24 ipak malo bolji.“, zaključio je popularni Peko.
Pecco 🆚 Marc's testing pace 📊 It's safe to say @marcmarquez93 didn't have a hard time hitting the ground running!#MotoGP2025 pic.twitter.com/bJ3xNHdnSZ
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 13, 2025
Banjajin klupski kolega Mark završio je testiranja na vrhu krugom od 1:28.855 minuta, sa 179 hiljaditinki prednosti u odnosu na svog mlađeg brata Aleksa Markeza, koji vozi za Gresini. Njih dvojicu slijedio je vozač Aprilije Marko Beceki, koji je bio 26 hiljaditinki iza.
Poslednja predsezonska testiranja propustili su aktuelni šampion Horhe Martin i vozač VR46 tima Fabio Di Đanantonio zbog povreda koje su zadobili prošle nedelje u Maleziji. Njih dvojica bi trebalo da se vrate na stazu za prvu trku sezone koja se vozi baš na stazi Čang za dve nedelje.
>>> Šampion kraljevske klase doživio prelom šake i stopala
Velika nagrada Tajlanda na programu je od 28. februara do 2. marta.
High praise for his teammate! 🫡 @PeccoBagnaia's #BuriramTest didn't go to plan but he's happy with the team's performance 🤝#MotoGPhttps://t.co/EkJyOrRkrv
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 13, 2025